HOE?

Bespreek eerst het probleem met de tussenpersoon in verzekeringen of met de verzekeringsonderneming in kwestie.

De meeste verzekeraars op de Belgische markt onderschreven de gedragsregels voor klachtenmanagement. Deze beogen een snelle en kwaliteitsvolle behandeling van de klachten binnen de verzekeringsonderneming zelf.

Bij deze verzekeringsondernemingen kan u rechtstreeks terecht.

Blijft er een geschil? Contacteer ons.

U moet ons hiervoor aanschrijven. We hebben nodig:

  • een korte beschrijving van uw klacht;
  • de naam van de verzekeringsonderneming of –tussenpersoon;
  • dossierkenmerk.

We aanvaarden geen telefonische klachten. Telefonisch kan u wel een korte informatie verkrijgen. U kan ons telefonisch bereiken van 8:30 tot 12:30u en van 13:30 tot 17u op het nummer +32 (0)2 547 58 71.

De Ombudsman van de Verzekeringen is een dienst voor
bemiddeling in verzekeringsgeschillen